For at gøre WHO’S NEXT PARIS mere overskuelig bliver messen til januar delt op i to store områder, ready-to-wear og accessories. Messen sætter særligt fokus på nye mærker, markedets sikre værdier samt nye kreative designere.
READY-TO-WEAR – 1000 BRANDS
*Fra venstre til højre: AME SOEUR/HOTEL PARTICULIER/ORLANE HERBIN/CONSTANCE BOUTET
FAME (hal 4) / 200 brands
FAME samler en lang række trofaste internationale og franske designere inden for womenswear såsom: ESSENTIEL (BE), SWILDENS (FR), SESSUN (FR), BAUM UND PFERDGARTEN (DK), ROBERTO COLLINA (IT), SOPHIE D’HOORE (BE), ANTIK BATIK (FR), HOTEL PARTICULIER (FR), OSKLEN (BR). Der bliver lukket en lille del nye designere ind hver sæson (15 %), som for eksempel SCHOTT NYC, som i anledning af 100 års jubilæet i 2013, præsenterer en « capsule collection » med « women’s biker jackets ». Af danske nye brands i FAME bydes der blandt andet velkommen til JULIE BRANDT samt CUSTOMMADE.
Det franske mærke DAVID PALLAS, som er kendt for at anvende traditionelle fabrikationsteknikker inden for luxery ready-to-wear, introducerer en ny type smoking til kvinder i området FAME ATELIER. Her er der omkring 15 andre haute couture designere, som for eksempel LARA KHOURY (LB), ORLANE HERBIN (FR), RONALD ABDALA (LB) og den rumænske designer VERENA ARAPU.
Nye designere er samlet i området FRESH (i FAME-området). Her skal man ikke gå glip af japaneren Takuya Isagawa (vinder på Dinard Festivalen), vinderen på WHO’S NEXT BLOG, Constance Boutet, det nye tyske brand ÂME SŒUR eller den unge spanske designer CHAO.
WHO’S NEXT PARIS har ligeledes indgået et samarbejde med The COUNCIL of FASHION DESIGNERS of AMERICA (CFDA), hvorfra man har inviteret 5 amerikanske designere på messen til januar. Dette samarbejde bliver nøjere beskrevet i en anden pressemeddelelse.
*Fra venstre til højre: DIDIER PARAKIAN/LAUREN VIDAL/SPORTALM/MARC CAIN
PRIVATE (hal 2.2, 3, 7.1) / 600 brands
Udstillerne på PRIVATE findes først og fremmest i hal 7.1, som er en naturlig forlængelse af FAME. Af tidligere udstillere bydes igen velkommen til AMERICAN VINTAGE (FR), CREA CONCEPT (FR), SARAH PACINI (IT), NATHALIE CHAIZE (FR), NICE THINGS (ES) og MARC CAIN (DE). Disse får følgeskab af nye brands så som: ARTISTA (HU), HARRIS WILSON (FR), ELFENHAUT (DE) og AZIZI.
Her samles også evening wear som for eksempel det rumænske brand Terziu.
I hal 3 findes mærker såsom LAUREN VIDAL (BE), ELISA CAVALETTI (IT/DE), AVENTURE DES TOILES (FR) og MAIS IL EST OU LE SOLEIL (FR).
Af nye udstillere er der for eksempel SPORTALM, som er et østrigsk mærke, samt det franske mærke VOODOO.
Sidst men ikke mindst samles der i hal 2.2 de mereklassiske brands som for eksempel TRICOT CHIC (IT), DIDIER PARAKIAN (FR) og LESLIE MONTECARLO (MC).
Af danske udstillere på PRIVATE er der for eksempel LEVINSKY FURS, BRANDTEX, JENSEN WOMEN, CISO OG SIGNATURE.
*Fra venstre til højre: BLACK BALLOON/URBAN LEGEND/MEI KAWA/ONE WOLF
MR.BROWN (hal 3) / 200 brands
Her samles markedets vigtigste aktører inden for urbanwear såsom DESIGUAL (ES), GAS JEANS (IT), REDSKINS (FR), SALSA (PT), GAUDI (IT), ELEVEN PARIS (FR), DOCKERS (US), R95TH (BE), CAMEL ACTIVE (DE) og FREESOUL (IT).
Af nye udstillere bydes der velkommen til REPLAY (IT), SAINT JAMES (FR) og DUBARRY OF IRELAND (IE). Der findes også mere kreative brands på MR. BROWN, særligt takket være 3 mærker, som afspejler « de nye ungarske strømninger »: KELE CLOTHING, MEI KAWA og URBAN LEGEND. Der præsenteres ligeledes det nye belgiske og chikke mærke BLACK BALLOON, STEAL BERLIN (DE) og ONE WOLF (Letland).
En pendant til FRESH er SIR BROWN, som modtager omkring 15 nye unge designere inden for menswear som for eksempel: ALOHA FROM DEER (PL), COPANO 86 (JP), SERDAR UZUNTAS (TR), ROMAIN URNEL (FR) og LA GARCONNIERE (FR).
WHO’S NEXT PARIS har også indgået samarbejde med NOT JUST A LABEL, hvorfra designere er blevet inviteret til at udstille på messen. Dette samarbejde vil blive beskrevet i en senere pressemeddelelse. Her bydes der også velkommen til den portugiske designer, RICARDO ANDREZ, vinder på WHO’S NEXT BLOG for sin menswear-kollektion.
ACCESSOIRES – 1000 BRANDS
*Fra venstre til højre: CHIE MIHARA/KISS BY FIONA BENNETT/DELAGE/MOONSTRUCK
PREMIERE CLASSE (Hal 7.2) / 300 brands
Know-how, unikke designs, trendsætter, legitimitet… Det er disse kriterier, som har givet designerne adgang til PREMIERE CLASSE, som nu kun samler 300 mærker. Mange af udstillerne plejer normalt kun at udstille på Jardin des Tuileries som for eksempel:
HISTOIRE DE VOIR* (FR), ORNER* (FR), MEILLEURAMI* (FR), MAISON THOMAS* (FR), SELIMA* (US), VANESSA TUGENDHAFT JOAILLERIE (FR) og DELAGE* (FR).
Mange af udstillerne deltager i både PREMIERE CLASSE og les Jardin des Tuileries: THIERRY LASRY (FR), EPICE (FR), TZURI GUETA (IL), CLARAMONTE (FR), GEORGES MORAND (FR), MA POESIE (FR), FOB (FR), PHILIPPE AUDIBERT (FR) og MONIES (DK), DORI CSENGERI (IL).
* nye udstillere
Udstillerliste PREMIERE CLASSE
*Fra venstre til højre: UNISA/SAAKO/SWEETLIME/PAQUETAGE
WHO’S NEXT ACCESSORIES (Hall 7.2) / 600 brands
At skabe et område uden grænser, at få folk til at mødes, at favorisere mangfoldigheden og strukturere udbuddet – dette er nogle af grundene til at WHO’S NEXT PARIS har skabt et nyt område: WHO’S NEXT ACCESSORIES, som ligger i hal 7.2.
Sko: Her findes mid- high-end kollektioner som for eksempel: NOE (BE), ASH (FR), MELLOW YELLOW (FR), RUCOLINE*, CANDICE COOPER (CH), KIBOOTS (NL) og MISS L-FIRE* (UK). Der er også urban og lifestyle labels som FEIYUE (FR), VICOMTE A.* (FR), SPRING COURT (FR), PANTOFOLA D’ORO (NL), og det nye italienske mærke D’ACQUASPARTA *, ONITSUKA TIGER (JP) og NEW BALANCE (US). Også mere kendte mærker er repræsenteret: CAMPER (ES), PALLADIUM (FR), DR. MARTENS (UK), PETER KAISER* (DE) ou UNISA (ES).
Tasker: Klassiske skind- og lædervarer præsenteres sammen med fashion-brands: MYWALIT.COM (IT), HEDGREN* (BE), LITTLE MARCEL (FR), FOSSIL (FR), PAQUETAGE (FR), LIEBESKIND (DE), GIANNI CHIARINI (IT) og CATERINA LUCCHI* (IT).
Smykker: Et stort varieret udbud lige fra de helt store mærker: REMINISCENCE (FR), LES NEREIDES (FR), SATELLITE (FR), LA TRIBU RIGAUX (FR) til de mindre designere HANNA WALLMARK SWEDEN (SE), ROOM SERVICE (FR), BY BOE (US), SWEETLIME (UK).
Textil-accessories: Udbuddet spænder lige fra det mere funktionelle til det mere trendy, som for eksempel de veletablerede fabrikanter ACHILLE PINTO (tørklæder – IT), GANTEB’S (handsker – FR), LES CAKES DE BERTRAND (tasker & smykker – FR), GUY DE JEAN (paraplyer – FR) til de mindre designere PETRUSSE PARIS, SAAKO (PT), ARIANE LESPIRE (BE), GLEN PRINCE (GB).
* Ny udstiller
Udstillerliste WHO’S NEXT ACCESSORIES
*Fra venstre til højre: VEJA
MR.BROWN ACCESSORIES (Hal 7.2) / 100 brands
Et helt nyt område er, MR. BROWN ACCESSORIES, som samler accessories til mænd. Udbuddet består hovedsageligt af designere, som førhen udstillede på MR. BROWN, som for eksempel ARMISTICE (FR), BASS (US), DOLFIE (ES), VEJA (FR), SCHMOOVE (FR), AUSSIE APPAREL (FR), et SPITFIRE (UK). Af nye udstillere kan nævnes: M. MOUSTACHE (FR), LA CIE VANTIS (FR), MC5 (CN) og MAISON DE FOUS (FR).
Speak Your Mind
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.